nuffnang

kata-kata indah

"loving you is a crime, then prisons me"

Thursday, December 23, 2010

alternative way downloading software and etc

hai lads and gent
hari ni aku nak share some info kat hempa
macammana nak download dengan gumbira
selain menggunakan torrent

sume sedia maklum kan
torrents adalah satu mekanisma paling best untuk download secara haram free
tanpa sebarang charge dikenakan
hanya memerlukan sedikit masa(tapi berhari2 gak la kalau tenet slow cam cipan)

tapikan lads and gents
kat jepun neh hampir tak boleh pakai torrent(ada region yang boleh pakai torrent)
walaupun internet speed dia 22Mbps
which mean kalau hempa download movie 700MB hanya memerlukan 4 minit sahaja
malangnya torrent tak boleh pakai
WTF internet laju

kenapa tak boleh???
sebab download macam tu salah dari segi undang2 jepun
tapi bagi aku la kan
selagi tak kantoi selagi tu aku rasa tak bersalah
WTF nak beli game 2 3 ratus ringgit just untuk game je??
kalau game ps3 tak pela
puas hati kot walaupun game 2 3 ratus ringgit

so
budak2 malaysia kat jepun terpaksa la mencari alternatif untuk mendownload
ada antara kawan2 aku sanggup beli akaun premium megaupload ke hotfile ke untuk mendownload
yes
thats one of the best way downloading
sebab akaun premium boleh download secara parallel
which mean boleh download secara serentak
tapi pada la 5000yen=RM180 setahun
aku tak kaya dowh
kalau free member korang terpaksa mendownload satu demi satu
dah la ada limit pulak tu
so
entry kali ni aku nak habaq macam mana nak mendownload dengan senang
walaupun hempa just free member
just like torrent
you just have to spend some lot of time on it
guna apa??
guna la software JDOWNLOADER
apa jdownloader neh??
jdownloader neh sejenis software yang boleh grab link download
just simply copy URL and paste it on jdownloader
then the jdownloader will do the rest
exactly like torrent
kalau tak pakai jdownloader neh
korang ada possibility x download time tidur
dengan jdownloader ini
korang boleh tidur dengan komputer terbukak sambil jdownloader mendownloadkan secara auto untuk anda
tanpa anda click "download" setiap sejam
haha

ok tu roughly pasal jdownloader
hempa boleh download jdownloader tu kat sini
nak tau cara guna dia boleh search kat youtube

ok sekarang nak cerita macam mana nak cari URL2 download tu
setakat ni
aku hanya percayakan filestubes
hempa search je apa2 nama game ke software ke dalam filestubes tu
insyaAllah akan jumpa
macam ni
so nak terang yang bulat2 tu
ada nombor kan
1:situ search engine nak cari software ;p
2:setakat neh aku hanya percaya megaupload je
so aku tick megaupload
yang the rest to aku tak berapa nak yakin

lepas hempa pilih dalam "pilihlah dari sini" tu
then screen hempa akan kuar macam ni
copy sume link dalam bulatan merah tu
dan paste kan terhadap jdownloader
lepas tu hempa jangan lupa pulak click play kt jdownloader tu
kang sampai mati software tu tak download

lepas tu kan
hempa just tunggu je sampai la semua link2 tu didownload
hempa boleh main ps3 dulu ke
tengok one piece dulu ke
anything
sebab nak tunggu benda neh download lama
sebab kita neh free member
kalau premium account dalam sejam je kot boleh main dah game2 tu

owh ya
lupa nak habaq
jangan dok usik da jdownloader tu
biarkan ia menjalankan tugas
kadang2 tu dia tak download sebab dah sampai limit internet ke
internet slow tahap cipan ke
biarkan sahaja
once dah stabil ianya akan pulih seperti biasa

so dengan penuh kesabaran selama 4jam lebih kurang
plus minus megaupload limit download
hasilnya aku berjaya download game baru
LEFT 4 DEAD 2
berjaya!!! 
boleh tanya aku ye kalau any probs
ENJOY DOWNLOADING

0 sudah menulis:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...