nuffnang

kata-kata indah

"loving you is a crime, then prisons me"

Sunday, February 27, 2011

I reject you, you reject I


Assalamualaikum

 Tengah aku dok layan live-action kak maria tetiba “capik tolong aku” pop-up YM aku keluar. “laa hang ka. Awat nya??”balas ku manja. “ada boy malaya mengorat aku la tapi aku takmo” balasnya mengharapkan doctor cinta tak berijazah ini membantu.

Aku sebagai lelaki, takkan mengorat seseorang awek tu secara tiba2. Contohnya, jumpa2 je “hai awak saya suka awak. Awak single? Saya nak mengawan ni”. Serius ini shit. Kalau dalam 1000 lelaki hanya seorang je yang hati kering buat macam tu. Lelaki yang budiman macam aku akan sentiasa mengumpul strategi dan mencari masa yang sesuai untuk confess. Tapi pada masa tu aku pasti cute2 girls sekalian akan dapat rasa yang that boy suka kat hang. So macam mana nak elakkan boy terus mencari ruang2 untuk confess?

Hang layan je that boy macam biasa. Tapi please jangan layan euuw2 dengan depa. Kami lelaki2 malaya suka akan ke-eeuuwww-an gadis2 malaya. Maksudnya kalau dia post kat fesbuk jiwang2 or pasal hang pun just ignore him. Jangan nak like or komen status dia. Sama jugak dengan call or mesej2. Balas tapi balas apa yang dia nak tau je. Kami kalau hang like or komen atau balas dengan mesra kami jadi terkesima dan sengal sorang2. “wah awek ni komen.. mesti dia concern pasal aku” see? SS bukan. Bila hang dah buat taktau, kami akan rasa yang diri ini seperti tak diperlukan. Bila rasa tak diperlukan….
“cinta saling melengkapi. Tidak lengkap maka hilanglah cinta”
Ok let say kalau that boy still tidak mengaku kalah. Nak kata dia bersemangat waja la kononnya. Dia masih lagi dengan aktiviti cubaan mengawan? Ini bermakna si jejaka itu tidak memahami. So memang tak layak jadi bf hang. Kalau dalam situasi ini hang seharusnya menjadi lebih semangat waja dari dia. Hang abaikan dia secara total. Maksudnya hang buat muka masam bila jumpa dia. Bila jumpa buat2 pandang tempat lain ke sembang2 dengan kawan2. Aku kalau syok mana2 girl kalau orang yang aku syok tu buat macam tu rasa tak senang duduk. Sure aku give up terus. “come on capik, baru kena uji sikit dah give up?”. Yes but sometimes give up is always best medicine to my heart.

Tak sanggup buat macam tu? fikirkan semula benarkah hang tak suka dia?


tips ini hanya untuk lelaki yang belum confess. kalau dah confess jangan buat macam ni. punah hati dia, 

Till then

sayonara

9 sudah menulis:

--FiZa-- said... [reply]

wowo...topik hangat..awat nk bercinta ka? haha rilex2 masih muda lagi..:))

shafiq ahmad said... [reply]

@fiza:wahahaha.. sapa takmo bercinta.. fitrah manusia

kinah said... [reply]

ok,ak dh bace..haha~

Al said... [reply]

fitrah manusia tgk kak maria? x bley blah....

shafiq ahmad said... [reply]

@kinah:ini aku punya lama2 la..untuk next punya aku takdak lagi

@al:fitrah la tu

budak kampung said... [reply]

kah3...damn shit serius...baru jumpe ajak mengawan keh3
kalo tak malas,singgah la 18SG!!gambo baby dilahirkan!

mira mir said... [reply]

haha. xley blah term 'mengawan' hg
jujur aku ckup jijik kot laki cmtu, xdan kenai truih 'sy suka awk mode', xkenai agi kot

Miss Sulphur said... [reply]

aku knl hang, hang tak direct mengorat...
hang berkias-kias dulu..
huhuhu~

shafiq ahmad said... [reply]

@budak kampung:sudah tengok..comel sangat2 kucing tu

@mira:ya jika anda jumpa lelaki seperti itu sekeh je laju2..haha

@miss sulphur:wahahaha..jangan expose aku punya rahsia..haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...