nuffnang

kata-kata indah

"loving you is a crime, then prisons me"

Monday, February 14, 2011

kacang berperisa babi

assalamualaikum
minggu neh
bermula rabu
pembesar-pembesar melayu di tsuyama jepun
akan menjalani satu ujian getir
dimana ujian ini dipanggil exam
(sirius sh*t)

so adalah menjadi satu rutin bagi student2
setiap kali sebelum exam akan belajar sungguh2
yes
orang lain bersungguh-sungguh belajar
dan aku pulak dok sibuk nak update blog
ala
kejap2 je
time aku rest aku tulis ar apa yang terlintas dihati

kalau kamu,awak dan kalian pernah menjadi pelajar
aku sure dan konpem
mesti time hang belajar hang nak mengunyah sesuatu
kalau tak akan jadi stress
betol tak??

atas dasar itulah
petang tadi aku turun ke kaki bukit
untuk mencari sesuap kacang
yes
pada aku makan kacang time belajar sangat best
sebab ianya jimat serta takkan habis cepat

alang2 dah turun tu
aku pun shopping la sekali barang2 rumah
yelah orang bujang la katakan
masak sendiri
makan pun sendiri

balik kepada objektif asal
aku jumpa la satu kacang goreng
dengan nilai estetika serta ergonomiknya berkualiti
aku pun cekau la laju2 kacang tu
well
kalau kat jepun neh nak makan susah sikit
kena check dulu isi kandungan dulu

1st check aku tengok tiada unsur babi ataupun haiwan dalam kacang 2
so aku sambar laju2 5 bungkus
then terus pegi kaunter
nak pegi bayar la kononya
dalam dok beratur tu
mungkin allah nak pelihara hati aku
aku check sekali lagi bahan2
dekat bahagian "bahan" tu memang takde unsur2 seperti diatas
then konon2 nya nak test power bahasa jepun la kan
baca la informasi2 laen atas plastik kacang tu
kemudian aku spot satu tulisan jepun yang mengatakan terkandungnya babi dalam kacang itu

[sorry tiada gambar disediakan akibat kekurangan teknologi pada masa itu]

owh thats really serius sh*t
pe kejadahnya kacang goreng berperisa babi??
memang tak dapat diterima akal
so dengan pantas
aku terus letak balik then beli kacang yang selalu aku beli purbakala dulu
itulah masalahnya kalau merantau kat negara bukan islam macam jepun neh
nak makan kena control
ini tak boleh
itu tak boleh
tapi tu la
kena bertahan jela
disebalik buku ada makan

thats all for today
babai

0 sudah menulis:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...