nuffnang

kata-kata indah

"loving you is a crime, then prisons me"

Wednesday, February 23, 2011

sedarlah wahai gadis malaya

assalamualaikum
malaysia kini sudah dilanda satu aura asing iaitu aura artis korea. aku lakukan kaji selidik disekitar kuala lumpur pada ogos yang lalu, drama2 korea mula mendapat tempat dihati rakyat kita terutamanya gadis2. perintis terhadap aura ini adalah drama cinta winter sonata. sejak mula ditayangkan pada 10 tahun gadis2 melayu seakan-akan lupa akan kewujudan boy2 malaya. gadis2 malaya sudah mula mempertikaikan raut muka boipren2 mereka, membanding bandingkan  boipren mereka dengan korean boy. bangkitlah dari mimpi mu wahai gadis2 malaya.

"ala capik hang jeles la tuu kan..."..ya aku tau mesti hang cakap macam tu. yup tidak disangkal aku memang jeles. ada ke patut awek aku cakap nak tunggu super junior??aku yang nak balik malaya pun dia taknak tunggu. sumpah sedih. nanges laju laju T_T

kepada gadis2 malaya sekalian. hang kena sedar yang untuk bersama korean boy macam super junior yang bajet-super-hensem tu tak kenal pun hang. ok aku tau depa mai malaysia. and aku juga tau hang dah pun bersuai kenal dengan depa. tapi hang rasa depa ingat hang tak??cuba la kan nanti super junior tu datang, bagi depa kenal hang. lepas tu kan esok hang pi lagi jumpa depa. tanya depa kenal  tak hang. andai depa jawab depa kenal hang maka dia lah jodoh hang. kalau tak ingat tu, kembali la kepada boipren2 malaya hang yang pasti akan sentiasa mengingati hang.

dan kepada gadis2 malaya sekalian. hang juga kena tau yang cinta dalam drama korea tu hanya lah fantasi semata-mata. aku tak rasa pun orang2 korea super-sweet-damn-cool macam dalam2 drama depa tu. ok aku tak sampai lagi korea tapi aku dah sampai jepun. dulu aku layan jugak cerita jepun. ada gak super-damn-cool boy yang bajet habes. tapi last2 aku tengok orang2 jepun semua ramah2. so-sial pulak tu. yang cool cool neh aku tak pernah jumpa lagi. so aku sarankan kepada gadis malaya sekalian. terima je lah boipren hang yang tak cool tu. itu lebih baik. sah2 happy. 

itu je kot..ada papa tambah2 la.

till then!

chow!

5 sudah menulis:

kinah said... [reply]

haha,,klaka pulak ak bace

shafiq ahmad said... [reply]

haha.. klaka ke??aq taip dengan serius tu..haha

Que a.k.a roulblur said... [reply]

haha...ny akibat jeles kat mamat2 korea ka...lawak arrr

Ahmad Faris said... [reply]

ala..diorang muka je hensem,di punya brain lambat pikap

shafiq ahmad said... [reply]

@que a.k.a roulblur:mana tak jeles..buah hati asyik2 dok teringat dak korea je..

@ahmad faris:haha..nice!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...