nuffnang

kata-kata indah

"loving you is a crime, then prisons me"

Tuesday, March 8, 2011

diri kau diri kau

Assalamualaikum

Hari ni ntah dari mana gua dapat ilham gua tak pasti. Nak kata gua dapat ilham masa mandi, gua tak mandi pun hari ni. Gua mengadap depan dekstop gua, gua main taip-taip je sedap rasa gua.
 
Manusia memang suka akan kecantikan. Mana ada manusia suka akan keburukkan dan kehodohan. Tapi lu orang jangan risau. Setiap ciptaan Allah tu sempurna. Walau macamana muka lu orang pun pasti ada someone for lu. Yang penting lu jangan desperate. Bila lu desperate mula la lelaki pilihan lu mula rasa tak selesa, rimas dan sebagainya.

gua bagi situasi. Lu asalnya budak kampung yang taktau berfesyen. Lu sejak kecil lagi di asuh dengan baju kurung. And tiba-tiba lu dapat belajar dekat KL ke. Lu macam biasa pergi kuliah dengan baju kurung and tudung simple-simple. 2 3 bulan lepas tu lu syok dekat seorang laki hot dalam kuliah lu. Lu jadi tak keruan lu cuba dapatkan perhatian lelaki hot tu. Lu secara aggressive cuba ubah penampilan lu. Lu mula dress up. Ok that’s good. yang tak good nya lu mula jadi gedik girl. But then lu rasa laki tu suka ke kat lu walaupun lu berubah penampilan? Padahal lu taktau pun lelaki tu suka perempuan berfesyen ke tak.

Guys actually ada 2 jenis. Ada yang suka penampilan luaran. Ada yang suka penampilan dalaman. Kalau gua, suka 2 2. Haha. Lu kalau nak kenal laki suka exterior lu tengok kawan-kawan dia. Kalau kawan-kawan dia fesyen uptodate then he is exterior. Gua terus terang cakap kalau laki suka exterior lu jangan cuba nasib. Sebabnya lu harus berfesyen jugak. lu terpaksa berfesyen sebab kalau lu tak berfesyen sure lu kena kutuk habis dengan boipren lu. And bila lu berfesyen lu bukan jadi diri lu yang sebenar. Lu just jadi orang lain. Gua tak cakap berfesyen tu salah. Tapi berfesyen mengikut apa yang diri kita nak. Then you will happy.

Secara normal lelaki yang pentingkan interior beauty kawan-kawan dia tak berfesyen sangat. Simple but nice to look. Itu key pointnya. Lelaki macam ni akan terima lu macam mana lu sekalipun as long lu baik hati and bukan gedik-gedik girls. Lu tak payah nak dress up pakai high heel org whats so ever. Just simple nice baju kurung and kasut biasa-biasa. Kalau lelaki interior macam gua sure boleh terpikat. Silap haribulan gua yang tackle dulu. Ingat key point ni:just nice to look.

Gua terus terang suka interior beauty. Tak dinafikan Gua juga suka sikit-sikit exterior. Gua pernah keluar date dengan satu awek punya dress up. Gua memang suka dia pada mula-mulanya. Tapi bila dah tengok fesyen melebih sangat gua rasa macam nak paku je leher dia. kasi jadi awek simple sikit. haha

15 sudah menulis:

hacimun said... [reply]

amboi..kemain kau skang ye shafiq ahmad,aku dah jadi pembaca setia dah ni hahah

shafiq ahmad said... [reply]

@hacimun - haha..thanks my dear..huhu

cik 18 said... [reply]

holla...

interior ke experior ke, bergantung pada siapa yg nampak dan pandang...

aku selekeh, aku clumsy, aku garang, aku debab...patut arr takde laki nak aku..koh koh kohh

shafiq ahmad said... [reply]

@ cik 18 - haha..jangan berkata sedemikian..insyaALlah ada

Mr. K said... [reply]

aku setuju, simple is nice.. biar biasa, jnji lawa budi pekerti,

shafiq ahmad said... [reply]

@mr. k - yup..lelaki pandang hati bukan rupa

budak kampung said... [reply]

aku suke yang sedang2 saje keh3,

shafiq ahmad said... [reply]

@budak kampung - well, we are boy rite

d_tieah said... [reply]

Bro, tukar kotak komen ke pop-up window please.. Merayu sangat ni.. Hahahaha.. Erm.. Jejaka tinggal kat Jepun camne plak fesyen dia ek???????

Entry Terbaru 1 : Krisdayanti Follow Twitter Aku???
Entry Terbaru 2 : Kentut Punya Pasal Orang Tersayang Dilupakan

shafiq ahmad said... [reply]

@d_tieah - jejaka jepun berfesyen sangat la mantap..bagi diorang biar papa asalkan bergaya..barang semua branded je..huhu

d_tieah said... [reply]

Yeke? Wah, nak ngorat lah..
Jejaka Malaysia kat Jepun agak2 camtu jugak tak?
Ngee :)

*Yahooo.. Dah tukar.. Ini baru best! Kan.. Follow :)



Entry Terbaru : Keluhan Rakyat Malaysia Terhadap Stesen Televisyen

ayie said... [reply]

exterior = boleh nampak
interior = tak nampak, kalau nak tengok interior, kena kenal dulu,

orang cakap tak kenal maka tak cinta, :)

tapi kalau sakit mata memandang, susah la jugak..kena la balance..:)

shafiq ahmad said... [reply]

@d_tieah - serius fakta..my friend which is japanese mengatakan japanese girl tak lawa. ada chance untuk anda. haha.. jejaka malaya kat sini terlebih fesyen mngalahkan orang jepun..huhu

@ayie - betul..balance baru syok..dapat dua-dua sekali

Adzriel AB said... [reply]

mmmm... akak muda2 dulu camner ekkk. ikut suka hati sendiri je kot. he..he.. jadi diri sendiri dan jgn lebih2, itu lebih selesa.

shafiq ahmad said... [reply]

@adzriel AB - hidup kita, kita sendiri yang decide rite?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...