nuffnang

kata-kata indah

"loving you is a crime, then prisons me"

Tuesday, March 1, 2011

lisa surihani VS korean/japanese girl


Assalamualaikum 
Sebagai permulaan, aku nak tukaq style sikit dari segi seni penulisan. Aku nak gunakan “gua” sebagai kata ganti nama pada diriku ini. Sebab gua rasa gua lebih casual dan penuh dengan emosi berbanding “aku”.

Semalam gua tidur lewat sebab gua terpaksa training presentation programming. Bukan dalam English bukan juga dalam bahasa ibunda tapi dalam bahasa jepun. Lu orang ingat senang ke nak buat presentation dalam bahasa jepun? Fikir semula jika ada antara lu orang nak further study kat jepun.

Gua training 5 6 kali jugak la. Sampai terbelit-belit lidah gua. Jam menunjukkan pukul 2 pagi. Gua dah tak tahan gua mula buat kerja gila. Gua hentak laju-laju kepala gua dekat meja. Dan dengan sengaja gua dapat ilham baru untuk mempersetan diri gua.

Dengan hati kering gua luahkan hati dan perasaan gua dekat lisa surihani. Gua memang dah lama angau dengan lisa ni. Sebab tu gua rasa gua perlu luahkan. At least once kita dah luahkan hati kita jadi tenang. Dah takde nak gila bayang. And then Lepas tu gua terus tidur. Dengan harapan  bangun pagi nanti lisa surihani balas balik gua punya post.

Maka esok paginya gua bangun sembahyang subuh. Gua belek-belek handphone buruk gua. Terpampang “lisa surihani commented on your wall post”. Hati gua riang. Demi mencapai kekhusyukkan dalam sembahyang gua tangguhkan dulu untuk membaca komen tersebut. Lepas je gua sembahyang gua laju-laju sambar gua punya handphone. Gua terus bukak application facebook dalam phone gua. Tudiaaaaa…..

Hati gua menjadi riang. Hati gua bagaikan berada disyurga ciptaan imaginasi gua sendiri. Gua tersenyum lebar. Gua jerit kuat-kuat. Kedinginan pagi subuh itu havoc dengan jeritan “lisa I love you!” gua. Roommate gua yang tengah main mahjong secara online ushar gua dengan raut tak puas hati. Senyap-senyap dia datang dekat gua dengan laju dia sepak gua. Tersadai gua bawah katil. “celake lu, gua tengah concerntrate ni!” kata roommate gua yang berasal dari Jakarta itu.

Celake dah panjang intro hubungan cinta gua dengan lisa surihani. Ok next kita masuk dalam topik asal. Lu orang nampak tak perbezaan pemikiran lelaki malaya dan gadis malaya? Lu tengok gua. Gua tak pernah claim nak awek korea mahupun awek jepun. Yes gua akui depa-depa tu kulit licin-licin. Muka depa cantik-cantik. Yet, gua still lagi menaruh harapan yang tinggi pada lisa surihani. Why lisa surihani? Gua sebagai wakil kepada lelaki malaya menyatakan kami semua sedar diri. Kami tau ianya hanyalah sia-sia kalau nak ada awek macam wonderpet wondergirls, girls generation or even haruna ai(aik bukan ke dia bapok?).
miss bapok universe

“ala kalau lisa surihani pun macam nak je dekat hang capik” kata salah seorang gadis malaya yang tengah baca blog seposen gua ni. Yes. Gua akui tapi possibility lisa surihani jadi awek gua tinggi. Gua boleh jumpa dia kalau gua nak. And gua rasa kalau dia jumpa gua confrm dia ingat gua. Sebab gua ni super kacak and sangat-sangat chumel. Berbanding dengan Korean/Japanese boy. Gua rasa jaejung or ogori shun sampai kesudah tak ingat kat lu(gadis malaya).

Orait dah super panjang. Gua tak rasa nak ulas panjang-panjang pasal isu ini. Nanti awek gua sendiri anti dengan gua. Super junior je dalam hati dia. Gua takdak pun.

MESEJ KHAS UNTUK AWAK (LISA SURIHANI LA TU)
Awak gembirakan hati saya hari ini. Thanks sangat-sangat
Nanti saye balik awak sambut la saye dekat lcct ye. I’m waiting for you
MUUaahhHH! love you

kepada boys yang minat lisa surihani sila batalkan niat lu sebab lisa ala-ala on dengan gua. So lu orang boleh try fasha(nak sandar) or intan ladyana. Liyana jasmay lu nak try boleh tapi gua pun nak cuba nasib jugak dekat dia. Best Man Win (BMW)

17 sudah menulis:

Haz said... [reply]

aku jeles..hehe
best ye..

Miss Sulphur said... [reply]

huhu..
capik,gmbq bwh tue pon lawa gak...match btl dgn hang...

fify said... [reply]

pehhhh!!!!giler r mluahkan prasaan...=]
tergelak2 gua baca!!

shafiq ahmad said... [reply]

@haz:haha thanks

@miss sulphur: gila tu bapok kot..tak sanggup gua

@fify: better luah daripada simpan..haha

Cik Syira said... [reply]

eleh.. cakap kat sini lebat je muah2.. cube depan2 ade bran? hahaha nice bro..! :)

shafiq ahmad said... [reply]

@cika syira:kalau cakap depan2 dia, lebat pulak orang kutuk gua. haha thanks

qemaishak said... [reply]

haha sempoi betul luah perasaan kat lisa, mesti senyum je dia baca..

Shazwan said... [reply]

huhu...teman pn nk gak

shafiq ahmad said... [reply]

@qemaishak:saya rasa dia tak tidur lena baca tu..haha

@shazwan:untuk lisa tiada ruang untuk mu..haha

ahmad h said... [reply]

"Lepas je gua sembahyang gua laju-laju sambar gua punya handphone."

syukur alhamdulillah dpt mencapai khusyuk dlm solat

shafiq ahmad said... [reply]

@ahmad h:tahniah anda berjaya mendapat mencari nilai-nilai keislaman dalam blog aku

MERAH said... [reply]

pehhhh macam dah tak boleh diselamatkan.haha.

shafiq ahmad said... [reply]

@merah - sayang punya pasal

Siti Nur Fatimah binti Mohamad Ali said... [reply]

itu baru jantan..haha

shafiq ahmad said... [reply]

@siti nur fatimah - wah jantan..haha

nothing substantial said... [reply]

slalu pompuan cam lisa surihani dah *tepu* denga org puji die kiut. bukan ape, sbb terlalu ramai yg puji.

jadi secara lumrahnya bile die denga xde impak. tapi hari tu mungkin rezki ko. so, ade gak respon. lol

shafiq ahmad said... [reply]

@nothing substantial - haha..best man win la..huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...