nuffnang

kata-kata indah

"loving you is a crime, then prisons me"

Thursday, March 10, 2011

romantikkah korea boy?

Assalamualaikum

Gua jalan-jalan blog dekat gengblogger tadi. Gua tengok banyak blogger dok sibuk nak habaq bagus nya SEO. Apa tu seo gua tak tau. Gua tak ambil pusing. Nak naikkan page rank? Nuffnang? Gua tak ambil port. Lu tulis la sampai lebam.

Ada kawan gua. maksud gua ex gua. well kami dah lama break up. And sekarang kami macam nak geli-geli balik. Ye la cinta pertama jugak paling masyuk. Tapi sepanjang kami dalam usaha untuk geli-geli, gua rasa ex gua suka banding-bandingkan gua dengan budak korea. Dia cakap gua tak romantik macam jaejung?

Benarkah lelaki malaya macam gua ni tak romantik macam jaejung tu? Gua pangkah laju-laju. Lu tengok situasi sekarang. Lu bukak statistik malaysia. Berapa ramaikah gadis-gadis malaya berkahwin dengan budak korea? Berapa ramai yang kahwin dengan jejaka melayu? Gua cakap atas fakta benar lagi membenarkan. Sebab apa ramai yang kahwin dengan jejaka malaya? Of course la kami-kami ni romantik. And yet kalau kami tak romantik sekali pun lu orang(sengal-sengal girls) yakin ke jaejung dan suku sakatnya romantik?

Lu orang hanya kenal mamat-mamat korea tu melalui media informasi. Lu orang tak pernah pun jumpa TOP ke Big Bang ke and entah pape la nama depa tu gua tak pasti. And yet lu orang tak jumpa diorang, lu still kata depa romantik? “kami tengok depa kat tibi romantik pa”, kata seorang sengal girl. Yes gua akui depa romantik tapi dalam tv je. But then you all sengal-sengal girl should realise that in tv they just ber-drama. Kalau dalam tv gua cakap farid hamil pun romantik dalam LBS. lu tak suka dia pulak?
farid hamil bikin gua panas

“kami suka mamat korea sebab depa hensem lagi dari budak malaya la”. Come on ladies. Ally iskandar, farid hamil, ustaz amirul, and gua tak hensem ke? Tengok macam gua. gua pencinta tegar lisa surihani, penyayang setia intan ladyana dan juga cinta sejati liyana jasmay. Walaupun possibility nak dapat awek macam depa rendah tapi still ada possibility kalau gua selalu geli-geli,right? lu orang geli-geli dengan jaejung bukan dia tau pun lu orang. sudah gua kupas dalam entry dulu "sedarlah wahai gadis malaya"

Lu tengok situasi sekarang. chumel-chumel girls dating with besa-besa boy. Why this happen? Sebab kami ini romantik ler.


girls..you are weird

12 sudah menulis:

fiq said... [reply]

nice post..follow my blog

http://sayangcoco.blogspot.com/

n maybe u will win prize in my lucky draw content soon

+qAsiH naDiRa+ said... [reply]

hahaha~aku tak suka layan korea~nice post!

Hanim Mahali said... [reply]

lebih suka jejaka melayu.... jejaka korea bukan Islam... tak suka!

Aduka said... [reply]

cis.. nk bandingkan dgn jejaka korea.. mmg memandang rendah jejaka melayu betul.. hahaha.. tak apelah.. bg aku, diorg sembang je lebih.. bkn leh dpt pn jejaka korea.. angau jerk lebey.. bg aku, ppuan jenis camni buat sembang kosong bleh ler.. huhuhu..

cik 18 said... [reply]

capik oiii...

gua setuju dengan lu..
bende dalam tv sume reka...
kalo ko nak tengok lak korea nih romantik ke tak, tengok realiti show dorg..

kesimpulannyer, hanya perempuan yg mempunyai keromantikan yg tinggi...hahaha (er, gua joke jer..gua xromantik pon)

shafiq ahmad said... [reply]

@+qasih nadira - wah susah benar nak cari girls tak suka cite korea..huhu

@hanim mahali - yeah..religions also a problems right..they should realised that

@aduka - haha.. perempuan neh memang complicated

@cik 18 - ala realiti show pun depa cover-cover gak

Mr. K said... [reply]

btul bro, aku sokong sgt fakta ko ni.. sedar jelah kat mane kita berada,
kalau bf dorang xse-ensem korea, dorang lak ade macam awek korea gak ke? hahaha..

shafiq ahmad said... [reply]

@mr. k - well said..thumbs up..haha..macam la depa lawa sangat..haha

d_tieah said... [reply]

Gua tetap suka jejaka Malaya.. Hahaha.. Perempuan skrg mmg sangat obses tengok drama korea owh.. Padanlah berangan sangat nak dapat pakwe pun ala-ala hero korea.. Ngee :) Lawaklah.. lelaki melayu pun best jugak ape.. Kan???????????

shafiq ahmad said... [reply]

@d_tieah - yes..laki melayu pun hot..huhu

Siti Nur Fatimah binti Mohamad Ali said... [reply]

best jugak entry2 awk aek..sy baru terjah n jumpa...btw, selamat berkarya..

itu baru lelaki..!!!haha
encem dr sg penulisan...
hiyaahhhh

i baru wat entry tok segmen benn pasal blog lelaki...agaga

shafiq ahmad said... [reply]

@siti nur fatimah - haha..thanks

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...