nuffnang

kata-kata indah

"loving you is a crime, then prisons me"

Saturday, April 2, 2011

say no to women drivers

Assalamualaikum 

"I am thinking of you, In my sleepless solitude tonight. If it's wrong to love you, then my heart just won't let me be right. 'Cause I'm drowned in you, And I won't pull through, without you by my side."

1st of all gua nak minta maaf sangat-sangat sebab dah lama giler gua tak update blog gua. well bila balik Malaysia neh gua lebih banyak spend masa gua dengan family. Dengan kawan-kawan. Dengan awek je tak. Apa boleh buat, awek sibuk je memanjang. Takpe la. Nanti dah kawin, gua pulak sibuk bekerja kan. Adil dan saksama kan. Betul tak?

pagi sabtu macam biasa gua lepak bawah pokok rambutan rumah gua sambil baca utusan malaya. gua tertarik dengan satu part ruangan komen mengomen pasal girl drivers sangat lulz bawak kereta berbanding boys. Sebelum gua membuat sebarang spekulasi berdarah mengenai isu ini, ingin gua khabarkan bahawa gua sangat setuju dengan statement itu. Haha

sejak gua mendapat lessen kereta kira-kira 2 tahun yang lalu, gua kerap sekali keluar dengan kereta. Gua dah tinggalkan zaman rempit gua kerana gua rasakan berkereta sangat la hensem. Dah la tak kena panas. Pergh masyuk. Tapi masalah kalau naik kereta neh gua agak sukar untuk ke destinasi dengan pantas dek kerana trafik Malaysia yang sangat lulz. Kalau sebab accident ke traffic light ke, gua takde hal la bawak kereta slow-slow neh. Yang gua tak puas hati kalau jalan sikit punya la elok, jem pun takde, ada gak insan yang bawak slow-slow.


Ketahuilah wahai insan kereta dicipta untuk mempercepat seseorang manusia itu untuk bergerak, bukan melambatkan. Gua selalu perhatikan mostly(bukan semua ye) girls bawak kereta sangat la perlahan. Di kawasan speed limit 90km/h pun si gadis akan bawak kereta selaju 40km/h. perkara ini sangat lah tak dapat diterima akal oleh kaum lelaki yang rata-rata akan bawak 120km/h!

"kami mengikut peraturan. Kami berhati-hati dan taknak sebarang kecelakaan kerana kami sayangkan keluarga kami la capik"

Mungkin ada readers akan cakap macam tu. Sebenarnya, memang la berhati-hati tu bagus dan tak mengundang kecelakaan(insyaAllah) tapi jangan lah terlalu berhati-hati sampai menyusahkan orang lain. lu orang(girls terutamanya) kena la pikir pasal orang lain. lu bawak 40km/h dalam kawasan 90km/h. lu tengok la kat belakang sama kot-kot banyak kereta(lelaki) dok follow lu. Dah la lu bawak slow, opposite lane pulak banyak kereta dan menyebabkan kami lelaki tak boleh potong lu. Depan lu pulak kosong takde kereta. Lu sedar-sedar la diri bawak la laju sikit. Ini tak lagi slow ada la. Tension je gua(pengalaman neh).


Satu lagi gua heran dengan girls yang bawak kereta ialah lu terlalu focus semasa drive. Lu pandang jalan sampai tak berkelip mata. Focus la katanya. Tapi side mirror pe semua tak pandang langsung. Gua pernah naik satu kereta dengan satu awek(bukan awek gua). punya la focus drive. Sampai junction traffic light jadi merah pun dia tak perasan. Nasib baik takde kereta lain lalu time tu, kalau tak mungkin roh gua yang tulis blog sekarang neh. Sejak hari tu, gua sangat pantang kalau naik kereta driver dia perempuan. Sangat pantang.
 
"University berkeley & institute CAL melaporkan otak wanita kurang responsive terhadap objek atau kawasan 3 dimensi(seperti ketika memandu) berbanding lelaki. Misalnya estimate distances untuk overtake, parking, dan change lane"
Sumber:utusan Malaysia 2 april 2011 laman interaktif page 30

3 sudah menulis:

Schajar McFlurry said... [reply]

saye takde lesen.... no comment!

klu tak, mmg dah em0 skang... hehehe

Liza @ Adzriel AB said... [reply]

ewah... meh la try rempit dgn kak liza.. he..he.. shafiq pilih nak guna kereta apa? auto atau manual...dua2 pun boleh.

FarahRahim said... [reply]

Tak semua kot..meh lawan race2 ngn ai meh..gua prefer manual..hakhakhak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...